რა პრეტენზიები აქვთ მომხმარებლებს მიკროსაფინანსოების მიმართ

წელს, იანვარ-აგვისტოში მომხმარებელთა მხრიდან მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების წინააღმდეგ - 529 საჩივარი დაიწერა, ხოლო, კონკრეტულად აგვისტოში - 66.

ეროვნული ბანკის სტატისტიკის მიხედვით, 2024 წლის აგვისტოში დაფიქსირებული საჩივრებიდან 46 - სალომბარდე სესხებზე მოდის, 7 - სამომხმარებლო სესხებზე, 4 - ავტოსესხზე, 4 - მომენტალურ განვადებაზე, 1 - ბიზნეს სესხზე.

პრეტენზიების შინაარსის მიხედვით, წელს აგვისტოში შესული საჩივრებიდან 34 - ადმინისტრაციულ მომსახურებაზე მოდის, 19 - ჯარიმებსა და ვადაგადაცილებულ საკომისიოებზე, 6 - თანამშრომლის მიერ არასწორად მიწოდებული ინფორმაციაზე, ხოლო 3 - სხვა გადასახდელებზე.

ეროვნული ბანკის ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული სტატისტიკის მიხედვით, 2024 წლის აგვისტოში დაფიქსირებული 66 საჩივრიდან - 20 უსაფუძვლოდ იქნა მიჩნეული, 9 საფუძვლიანად და გადაწყდა მომხმარებლის სასარგებლოდ, 37-ის შემთხვევაში საჩივართან დაკავშირებით განხილვა არ არის დასრულებული.

აღსანიშნავია, რომ მომხმარებელთა ცხელი ხაზი ეროვნულ ბანკში 2011 წლიდან მოქმედებს. პრეტენზიების სტატისტიკაც ამის შემდეგ იწარმოება, თავდაპირველად მხოლოდ ბანკები, შემდეგ კი მიკროსაფინანსო სექტორიც დაემატა.

ნინი ქეთელაური