საუდის არაბეთის ამბიციური პროექტი Neom, ანუ The Line, როგორც ჩანს, მოულოდნელ პრობლემებს წააწყდა. მშენებლობა, ფაქტობრივად, ჯერ არ დაწყებულა და ხარჯები უკვე რამდენჯერმე გაიზარდა.
Neom-ის ცენტრში არის The Line, მონუმენტური პროექტი, რომელიც შედგება ორი ცათამბჯენისგან. ისინი უფრო მაღალია, ვიდრე Empire State Building და გადაჭიმულია შთამბეჭდავი 105 მილის (168 კილომეტრის) გასწვრივ უდაბნოში და მთავრდება წითელი ზღვის სანაპიროზე.
ამ პროექტის მასშტაბებს მნიშვნელოვანი ფინანსური რესურსი სჭირდება. პროექტის საწყისი ბიუჯეტი 500 მილიარდი დოლარი იყო, მაგრამ ხარჯები პროგნოზებს აღემატება.
პროექტთან ახლოს მყოფი წყაროები ამბობენ, რომ მხოლოდ მილსადენის პირველი 2,5 კილომეტრი 100 მილიარდ დოლარზე მეტი დაჯდება, საერთო ხარჯები, სავარაუდოდ, 2 ტრილიონ დოლარს გადააჭარბებს, რაც ბრაზილიის მშპ-ზე მეტია.
ჯონ ე. ფერნანდესი, მასაჩუსეტსის ტექნოლოგიური ინსტიტუტის პროფესორი საუბრობს იმ უპრეცედენტო გამოწვევებზე, რომლებსაც პროექტი აწყდება და აღნიშნავს, რომ იგი ურბანული განვითარების ტრადიციული ნორმებს შორდება.
მიუხედავად საუდის არაბეთის მეფისნაცვალ პრინც მუჰამედ ბინ სალმანის მიერ დამტკიცებული გრანდიოზული ხედვისა, მისი განხორციელება დაირღვა არაორგანიზებული და არაეფექტური პრაქტიკით.
მნიშვნელოვნად გადაიხედა მშენებლობის ვადები და 2030 წლისთვის პირველი 16 კილომეტრის დასრულების საწყისი გეგმა 2,5 კილომეტრამდე შემცირდა. გარდა ამისა, მილიონობით მაცხოვრებლის დაბინავების ამბიციები თავდაპირველად შემცირდა 200 000-ზე ნაკლებამდე.
დაგვიანებამ და გადახედვამ გამოიწვია საძირკვლის სამუშაოების მიტოვება და არსებული შენობების დანგრევა საპროექტო ცვლილებების გამო. აღსანიშნავია, რომ საცხოვრებელი ფართისთვის 5 მილიარდი დოლარის მნიშვნელოვანი ინვესტიციაა გათვალისწინებული, მაგრამ ეს საცხოვრებელიც არ აშენდა გეგმის მიხედვით, რის შედეგადაც საჭირო გახდა დანგრევა და რეკონსტრუქცია.
გამოწვევები ვრცელდება ხმელეთზე არსებული მშენებლობის ფარგლებს გარეთაც, რომელიც წყალქვეშ მნიშვნელოვან სამუშაოებს ითვალისწინებს.