მიმდინარე 2024 წელს საქალაქთაშორისო გადაყვანებთან დაკავშირებით რამდენიმე ახალი რეგლამენტი დამტკიცდა. მათი ამოქმედება კი 2025 წელს არის დაგეგმილი.
ამ რეგლამენტებს შორის არის ავტოსადგურების მოწესრიგების ვალდებულებაც, რომლიც პროცესიც ზოგიერთ სადგურში უკვე დაწყებულია და ეს პროცესი 2025 წელს უნდა დასრულდეს. კერძოდ, ავტოსადგურები აღჭურვილი უნდა იყოს მძღოლის მოსასვენებელი სივრცით, სამედიცინო პუნქტით, საპირფარეშოებით, მგზავრების მოსაცდელი სივრცით, ბაქნებითა და ა.შ. მოთხოვნები ყველა სადგურისთვის მისი ზომისა და ტიპის მიხედვით ინდივიდუალურად არის ფორმულირებული.
„ბიზნესპრესნიუსი“ გთავაზობთ ცვლილებებს, რომელთა ამოქმედებაც მომავალ წელს იგეგმება:
საავტომობილო სამგზავრო გადაყვანისთვის მომავალი წლიდან საავტომობილო სამგზავრო გადაყვანის ნებართვა სავალდებულო იქნება. ნებართვის აღება 2025 წლის 1-ელ მარტამდე უნდა განხორციელდეს. სწორედ ამ პერიოდიდან, ნებართვის გარეშე მგზავრების გადაყვანა აღარ იქნება შესაძლებელი.
გარდა ამისა, 2025 წლის 1-ლი მარტიდან ძალაში შედის შემდეგი ცვლილებები:
2025 წლის 1-ლი ივნისიდან ძალაში შედის საქალაქთაშორისო მგზავრთგადაყვანასთან დაკავშირებული რიგი ცვლილებები. 150 კმ-ზე მეტით დაშორებულ პუნქტებს შორის მგზავრების გადაყვანა მხოლოდ ავტობუსებით განხორციელდება.
„ქალაქებს და ასევე 150 კილომეტრზე მეტი მანძილით დაშორებულ, საქართველოში არსებულ შესაბამის დასახლებებს (ქალაქი, სოფელი, დაბა) შორის ქვეყნის შიდა რეგულარული სამგზავრო გადაყვანისას, მოემსახუროს მხოლოდ M3 კატეგორიის ტრანსპორტი“, - აღნიშნულია რეგლამენტში.
ამასთან, ავტობუსები მინიმუმ „ევრო 4“-ის სტანდარტის უნდა იყოს, მათი ასაკი კი 20 წელს არ უნდა აღემატებოდეს.
2025 წლის 1-ლი ივნისიდან ავტოსადგურებს სერტიფიცირების ვალდებულება უჩნდებათ. სერტიფიცირების ფასი სადგურის კატეგორიის მიხედვით 1000-ლარიდან 10 000-ლარის ფარგლებში მერყეობს. სერტიფიკატი გაიცემა 5 წლის ვადით.
მომავალი წლიდან გზისპირა ზონებში, როგორც ადგილობრივი, ისე საერთაშორისო გადამზიდავების საგზაო ინსპექტირება განხორციელდება. კერძოდ, M2, M3, N1, N2, N3, O3, O4 კატეგორიის სატრანსპორტო საშუალებების შემოწმებას შინაგან საქმეთა სამინისტროს დახმარებით განახორციელებს სახმელეთო ტრანსპორტის სააგენტოს უფლებამოსილი პირი.
შემოწმების შედეგად გამოვლენილი ისეთი დარღვევების შემთხვევაში კი, როგორიცაა: სატრანსპორტო საშუალების ტექნიკური გაუმართაობა, სახიფათო ტვირთების გადაზიდვის წესების დარღვევა, მძღოლის შრომისა და დასვენების რეჟიმის დარღვევა, საკონტროლო მოწყობილობის (ტაქოგრაფის) ელექტრონული ბარათის გამოუყენებლობა, საერთაშორისო გადაყვანა-გადაზიდვასთან დაკავშირებით შესაბამისი დოკუმენტის გამოყენების წესების არ დაცვა, ტვირთის ძარაზე დამაგრების წესების დარღვევა, ასევე (მოწმდება ასევე სატრანსპორტო საშუალების მასა და გაბარიტები) ფულადი სანქციებია განსაზღვრული.
ზემოთაღნიშნული ცვლილება 2025 წლის 4 იანვრიდან ამოქმედდება. ხაზგასასმელია, ისიც რომ ეს ცვლილება არ გავრცელდება მსუბუქ ავტომობილებზე.
რაც შეეხება იმ სატრანსპორტო საშუალებებს, რომელთაც შეეხება ეს ცვლილებები, მათ შორის სიჩქარის შემზღუდველ მოწყობილობებზე შემოწმება, ზემოთჩამოთვლილი კატეგორიები შემდეგ სატრანსპორტო საშუალებებს გულისხმობს: