ჩინეთი-ევროკავშირის სახმელეთო საკონტეინერო გადაზიდვები შუა დერეფნის საკვანძო მიმართულებად ყალიბდება, - ამ სათაურით აქვეყნებს კვლევას სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრი (TCRC).
„ბიზნესპრესნიუსი“ აღნიშნულ კვლევას უცვლელად გთავაზობთ:
„2024 წელს ჩინეთ – ევროკავშირის მიმართულებით შუა დერეფნის გამოყენებით გადაიზიდა 55 ათასი ერთეული TEU, თუ გავითვალისწინებთ შუა დერეფნით საკონტეინერო ნაკადის გამტარუნარიანობის შესაძლებლობას, რომელიც 80 000 ერთეულ TEU ს შეადგენს, შესაძლოა დავასკვნათ, რომ შუა დერეფნის საკონტეინერო გამტარუნარიანობა თითქმის 70 % ით ათვისებულია.
ჩინეთიდან – ევროპის მიმართულებით შუა დერეფნით საკონტეინერო გადაზიდვების ზრდის დინამიკა ნათლად წარმოაჩენს, კონტეინიზირებული ტვირთნაკადების პერსპექტიულობას და მისთვის ადეკვატური ინფრასტრუქტურის შექმნაზე აქცენტის გადატანის აუცილებლობას.
ბოლო პერიოდში ჩინეთსა და ევროკავშირს შორის ვაჭრობა, მსოფლიო საქონელბრუნვის ძირითად ღერძად ყალიბდება, რისი დადასტურებაცაა ჩინეთის მთავარი საბაჟო კომიტეტის მონაცემები.
2024 წელს ჩინეთ – ევროკავშირს შორის საქონელბრუნვამ 786 მილიარდი დოლარი შეადგინა, რაც 100 მილიარდი დოლარით აღემატება ჩინეთსა და აშშ შორის საქონელბრუნვას.
შედარებისათვის 2024 წელს ჩინეთსა და რუსეთს შორის სავაჭრო საქონელბრუნვამ 245 მილიარდი დოლარი შეადგინა, რაც 3.2 ჯერ ჩამორჩება ჩინეთსა და ევროპას შორის საქონელბრუნვას.
ჩინეთსა და ევროკავშირს შორის გაზრდილი სავაჭრო ბრუნვის ასათვისებლად როგორ ჩინეთი ასევე ევროკავშირი ცდილობს, საკუთარი საქონლის გადაზიდვების მარშრუტების დივერსიფიცირებას, რასაც შედეგობრივად დერეფნების სატრანსპორტო – ლოგისტიკური ინფრასტრუქტურის განვითარება მოჰყვება.
ხაზგასასმელია ბოლო პერიოდში რუსეთის პრესაში შუა დერეფნის, როგორ კონკურენტი მიმართულების მიმართ გამოთქმული დადებითი გამოხმაურებები, რასაც რუსეთი მანამდე მუდმივად იგნორირებას უკეთებდა.
რუსეთის არგუმენტი გამყარებული იყო შუა დერეფნის მულტიმოდალურობით და კასპიის ზღვაზე გადატვირთვის ოპერაციების სირთულეებით და ხანგრძლივობით.
შუა დერეფნის სტაბილურობა და პერსპექტიულობა კვლევებით დასტურდება, კერძოდ, გაკეთებული პროგნოზის საფუძველზე – 2027 წლისათვის დერეფნის არსებული გამტარუნარიანობა 6 მლნ ტონიდან 10 მლნ ტონამდე გაიზრდება, ამასთან კასპიის ზღვაზე საკონტეინერო სიმძლავრეების განვითარების კვალდაკვალ შესაძლებელი იქნება 80 000 TEU ს გადაზიდვა.
ჩინეთიდან – ევროპის მიმართულებით შუა დერეფნით საკონტეინერო გადაზიდვების ზრდის დინამიკა ნათლად წარმოაჩენს, კონტეინიზირებული ტვირთნაკადების პერსპექტიულობას და მისთვის ადეკვატური ინფრასტრუქტურის შექმნაზე აქცენტის გადატანის აუცილებლობას.
2024 წელს ჩინეთ – ევროკავშირის მიმართულებით შუა დერეფნის გამოყენებით გადაიზიდა 55 ათასი ერთეული TEU, თუ გავითვალისწინებთ შუა დერეფნით საკონტეინერო ნაკადის გამტარუნარიანობის შესაძლებლობას, რომელიც 80 000 ერთეულ TEU ს შეადგენს, შესაძლოა დავასკვნათ, რომ შუა დერეფნის საკონტეინერო გამტარუნარიანობა თითქმის 70 % ათვისებულია.
მნიშვნელოვანია შეფასდეს, ჩინეთ – ევროკავშირის სატრანზიტო გადაზიდვებში, რა ადგილს იკავებს შუა დერეფნის სატრანზიტო საკონტეინერო გადაზიდვები.
ჩინეთი – ევროპა – ჩინეთის მიმართულებით, მხოლოდ ყაზახეთი – რუსეთი – ბელორუსიის კონკურენტ მარშრუტის საკონტეინერო გადაზიდვებს თუ შევადარებთ, რომელზეც 2024 წლის მონაცემებით დაფიქსირდა 381 000 ერთეული გადაზიდული TEU, ხოლო შუა დერეფნით კი 55 000 ერთეული TEU.
ამ ორი მაჩვენებლის თანაფარდობის საფუძველზე შესაძლოა დავასკვნათ, რომ შუა დერეფანს ჩინეთიდან – ევროკავშირის მიმართულებით საკონტეინერო გადაზიდვების 14% იანი მარჟა გააჩნია.
წინა წლებში აღნიშნული მარჟა 1 – 1.5 % ს შეადგენდა. ეს ყოველივე მიუთითებს შუა დერეფნით საკონტეინერო გადაზიდვების მზარდი დინამიკის პერსპექტივაზე.
დასკვნის სახით – წარმოდგენილი ანალიზით დასტურდება, რომ ჩინეთი – ევროკავშირის სახმელეთო საკონტეინერო გადაზიდვები შუა დერეფნის საკვანძო მიმართულებად ყალიბდება“, - აღნიშნულია TCRC-ის კვლევაში.