რა ხრიკებით აიძულებენ სუპერმარკეტები მომხმარებელს, რაც შეიძლება მეტი პროდუქტის შეძენას
რა ხრიკებით აიძულებენ სუპერმარკეტები მომხმარებელს, რაც შეიძლება მეტი პროდუქტის შეძენას
19 იანვარი / 2016
ალბათ გსმენიათ გამოთქმა - ”ეშმაკური მარკეტინგული სვლა”.
მაგრამ რას ნიშნავს იგი სუპერმარკეტებთან და სხვა მაღაზიებთან მიმართებაში, სადაც ფაქტობრივად ყოველდღე დავდივართ? სუპერმარკეტებმა და ქსელურმა მაღაზიებმა მართლაც შეისწავლეს მომხმარებლის გონების კონტროლირება. თუ როგორ, ამას ჩვენი სტატიიდან შეიტყობთ.

1. წითელი ფერი ფასდაკლებებთან ასოცირება
ხშირად სუპერმარკეტების ვიტრინებზე წითელი დიდი ასოებით არის გამოფენილი ფასდაკლების რეკლამები. ჩვენს ცნობიერებაში წითელი ფერი დიდი ხანია ფასდაკლებებთანაა ასოცირებული. მაგრამ გვმართებს ყურადღება - ფასების ჭრელი აღმნიშვნელი ყოველთვის ხელსაყრელი როდია: ფასი შეიძლება უმნიშვნელოდ იყოს შემცირებული, ან სულაც უცვლელი იყოს. მაგრამ მომხმარებელი მაინც განწყობილია შეიძინოს ასეთი საქონელი აწ უკვე ჩამოყალიბებული ასოციაციების გამო.
2. დიდი ურიკები
სავაჭრო ურიკები 1938 წელს გამოიგონეს. ამასთან, მისი ზომა უკანასკნელი 40 წლის განმავლობაში 2-ჯერ გაიზარდა. თითქმის ყოველთვის ეს ურიკები საშუალოსტატისტიკური ოჯახის ”მომხმარებლის კალათაზე” გაცილებით დიდია. თუ ნახევრად ცარიელ ურიკას ვატარებთ, ქვეცნობიერად გვიჩნება მისი შევსების სურვილი. შედეგად ვყიდულობთ საჭიროზე მეტ პროდუქტს. ამიტომ, თუკი სუპერმარკეტში დიდი მარაგის შესაძენად არ შედიხართ, უმჯობესია აიღოთ კალათი: ამით ეკონომიასაც გასწევთ და საყიდლების ჩანთაც მსუბუქი იქნება.
3. ხილ-ბოსტანი მაღაზიის შესასვლელში
მკვლევარებმა მომხმარებლის ნებისყოფა გამოსცადეს. აღმოჩნდა, რომ საკმარისია, ადამიანს მისცე საშუალება, თავიდან გააკეთოს ის, რაც მისი აზრით ”კარგია”, შემდეგ იგი საკუთარ ჩარჩოებს სცდება. სწორედ ამიტომ სუპერმარკეტების მფლობელები სასარგებლო ხილ-ბოსტანს შემოსასვლელთან აწყობენ: რაც უფრო მეტ თანხას დახარჯავს მომხმარებელი სასარგებლო პროდუქტებზე, მით უფრო მეტ მავნე პროდუქტს შეიძენს იგი, მაგალითად, ლუდსა და ჩიფსებს.
4. რძის პროდუქტები მაღაზიის სიღრმეში
გაყიდვების სპეციალისტები უამრავ ხრიკს იყენებენ, რათა მომხმარებელმა რაც შეიძლება მეტი პროდუქტი შეიძინოს. დაფიქრებულხართ, თუ რატომ არის რძე ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი პროდუქტი მაღაზიის ბოლოში? საქმე ის არის, რომ ამით სურთ, რძის ძებნის დროს თქვენს თვალსაწიერში რაც შეიძლება მეტი პროდუქტი მოხვდეს.
5. ილუზია იმისა, რომ ხილ-ბოსტნეული ახალია
სუპერმარკეტების უმეტესობაში ხილსა და ბოსტნეულს ლაპლაპი გაუდის. მეტიც, მათ წყლით ნამავენ, იმის მიუხედავად, რომ ეს პროდუქტის ლპობას იწვევს. რატომ? - ადამიანებს უყვართ ყველაფერი ახალი, გონებაში კი ეს დანამულ, ლაპლაპა ზედაპირთან ასოცირდება. გარდა ამისა, სუპერმარკეტებში ხილ-ბოსტნეულის მადისაღმძვრელი ელფერისთვის სპეციალური ნივთიერებები გამოიყენება. სინამდვილეში, ”ახალი” ხილ-ბოსტნეული შესაძლებელია დახლზე გამოტანამდე საწყობში 1 თვე
You must have Flash Player installed in order to see this player.
ინახებოდა.
6. მადისაღმძვრელი არომატები
ხშირად საკონდიტრო ნაწარმი სუპერმარკეტების შესასვლელშივე იყიდება. ახლადგამომცხვარი პურ-ფუნთუშეული სანერწყვე ჯირკვლებს ააქტიურებს და პირის ჩატკბარუნების სურვილს გიჩენთ. გარდა ამისა, სუპერმარკეტები დგამენ სადეგუსტაციო დახლებს, რომლებიც მომხმარებელს ამა თუ იმ პროდუქტის გასინჯვას სთავაზობს. ამის შემდეგ ვალდებულად თვლით თავს, შეიძინოთ ეს პროდუქტი.
7. გაცილებით იაფი საქონლის დამალვა თვალთახედვიდან
შეგიმჩნევიათ, რომ ძვირად ღირებული საქონელი დახლის შუა თაროზე, თვალისთვის კარგად შესამჩნევ ადგილზე იმყოფება? ეს იმისთვისაა, რომ თავდაპირველად სწორედ ყველაზე ძვირიანი საქონელი დაინახოთ. ეს არის ფსიქოლოგიური გათვლა, რათა იფიქროთ, რომ საქონელი, რომელიც ქვედა ან ზედა დახლზეა, ნაკლებად ხარისხიანია (როგორც წესი, ეს სიმართლეს არ შეესაბამება).
8. ”წყვილი საქონელი”
ე.წ. თანმხლები საქონელი ძირითადის გვერდზეა განთავსებული: ლუდთან ჩიფსები ან გამხმარი თევზი, ორცხობილასთან - წვენები ან გაზიანი სასმელები, პერანგთან - ჰალსტუხი და ა.შ. ყველაფერი საიმისოდ, რომ იყიდოთ მეტი.
9. თევზი და ხორცი თეთრი კედლების ფონზე.
ხორცი და თევზი ხშირად თეთრი კედლების ფონზე იყიდება. ამ ვიზუალური ხრიკის მეშვეობით პროდუქტი უფრო ახალი ჩანს.
10. იყიდე ერთი, მიიღე საჩუქრად მეორე!
პრომოუტერულ აქციებს ბოლო არ უჩანს: იყიდე ერთი შამპუნი და მიიღე მეორე საჩუქრად! მშვენიერი გარიგებაა! თუმცა, სანამ შამპუნს შეიძენთ, დაფიქრდით, ნამდვილად გჭირდებათ იგი? 2 საქონლის ნაკლებ ფასად შეძენისას თქვენ დიდ მოგებას ვერ ნახავთ, აი სუპერმარკეტების საქონლის ბრუნვა კი იზრდება. ამასთან, ფასდაკლებულ აქციებში ხშირად ჩაწოლილი ან ვადაგასული საქონელი იყიდება.
11. დახლები სალაროსთან ათასი წვრილმანით
ნებისმიერ სალაროსთან შეამჩნევთ საქონელს, რომელიც ”სპონტანური შენაძენის” კატეგორიას მიეკუთვნება. შოკოლადები, იაფფასიანი ჟურნალები, საღეჭი რეზინი, გაზიანი სასმელები... სუპერმარკეტების ბოლო შანსი, გაიძულოთ მეტი თანხის დახარჯვა. როგორც წესი, სალაროსთან იყიდება შოკოლადი, რომელსაც შეიძენთ ჯილდოდ ხანგრძლივი შოპინგის დასასრულს, თან რიგში დგომისას რაიმეთი ხომ უნდა გაერთოთ? ”დიდი” შენაძენების ფონზე ერთი შოკოლადის ყიდვა ხომ წვრილმანია?!
12. ფასდაკლების ბარათები
სალაროსთან კი, რა თქმა უნდა, ფასდაკლების ბარათს გთავაზობენ. მცირე ფასდაკლება დიდი ხნით მიგაჯაჭვებთ სუპერმარკეტს. მუდმივი კლიენტი კი ოქროს საბადოა. შემდეგ მოსვლაზე თქვენ ამ სუპერმარკეტში მეტ თანხას დატოვებთ...

დუდანა ზაქარაია
კომენტარები (7)
21.10.2016
მაკო
მუსიკა - განწყობას ქმნის
21.01.2016
სანდრო
ლუდს სად ყიდულობთ მეც მასწავლეთ, დასპირტული ქაფი კი არა ლუდი, ლუდიიიიიიიიიიი
მსგავსი სიახლეები
"ჩვენი პროდუქტი ბიოლოგიურად სუფთაა, რადგანაც ჩამოგვაქვს ბაქტერიებისა და ვირუსებისგან გაწმენდილი თესლი და ვაწარმოებთ ღივს, რომელიც ყველაზე ჯანსაღი პროდუქტია დედამიწაზე"
2017 წლის ივნისში სამრეწველო პროდუქციის მწარმოებელთა ფასების ინდექსის ცვლილებამ წინა თვესთან შედარებით 0,5 პროცენტი, ხოლო წინა წლის შესაბამის თვესთან შედარებით 12,3 პროცენტი შეადგინა.
თხილი არის უმნიშვნელოვანესი საექსპორტო პროდუქტი საქართველოდან და წლიდან წლამდე ჩვენ ვქმნით ქართული თხილის ინდუსტრიას
მსოფლიოში სუპერმარკეტებისა და ჰიპერმარკეტების საბაზრო წილი მცირდება, ელექტრონული კომერცისა და დისკაუნტერების (ჰიპერმარკეტი, სადაც საქონელზე ფასები საბაზრო ფასებზე დაბალია) კი იზრდება.
თავდებობა - არის ვალდებულება, რომელსაც კისრულობს მომხმარებელი.
თბილისის მერიამ პეკინის ქუჩის რეაბილიტაცია ივნისის შუა რიცხვებში დაიწყო.
„თეგეტა მოტორსის“ სერვის ცენტრებში დღეიდან მომხმარებელი 0%-იანი განვადებით ისარგებლებს, წინასწარი შენატანისა და დამტკიცების საკომისიოს გარეშე. ამის შესახებ „თეგეტა მოტორსიდან“ იუწყებიან.
საქართველოში მომხმარებლის მოტყუებამ აქტიური ხასიათი მიიღო - მომხმარებლები თითქმის ყოველდღიურად წერენ სოციალურ ქსელებში მათი უფლებების დარღვევის შესახებ.
1 000 000 ერთეულზე მეტი პროდუქტი - ეს ის რაოდენობაა, რომელიც ტანსაცმლის ბრენდმა MAVI ბოლო ორი წლის განმავლობაში აწარმოა საქართველოში.
საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახურის მიერ გატარებული ოპერატიულ-სამძებრო ღონისძიებებისა და საგამოძიებო მოქმედებების შედეგად, გამოვლინდა საწარმო, სადაც სხვისი სასაქონლო ნიშნით უკანონოდ ნიშანდებული დიდი ოდენობით საქონლის წარმოება ხდებოდა
რუბრიკის სხვა სიახლეები
22.07.2017
სნოში ხვალ პილიგრიმებისთვის 34-ადგილიანი სასტუმრო გაიხსნება.
სრულად
22.07.2017
"21 სული ძროხა გვყავს, მათ შორის 10 მეწველია, ზოგი ბუღაა, ზოგიც ხბო. მესაქონლეობას შარშან, ივლისში მივყავით ხელი. სათიბში მთაში დავდივართ. კიდევ 4 ღორი და 27 ბურვაკი, 2 ცხენი და თხებიც გვყავს. საქონლის მწყემსვაში 5 ძაღლი გვეხმარება - 3 მეცხვარე  და 2 მეძებარი"
სრულად
20.07.2017
„ვისოლ ჯგუფი“ ხვალ, „თბილისი მოლში“ „ვენდისა“ და „დანკინ დონატსის“ ამერიკულ რესტორნებს გახსნის.
სრულად
20.07.2017
ბაზარზე დაახლოებით 4-5 თვეა გამოჩნდა ქართული ინტერნეტ პლატფორმა, რომელიც ციფრული ანალიტიკისა და მარკეტინგული ინსტრუმენტების ეფექტიან გამოყენებას უზრუნველყოფს.
სრულად
20.07.2017
მიმდინარე წლის ივნისში ქვეყანაში რეგისტრირებული ბიზნეს სუბიექტების რაოდენობამ 4 578 ერთეული შეადგინა, რაც მაისის თვის მონაცემზე 5.2%-ით ნაკლებია, ხოლო 2016 წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 13.3%-ით მეტი.
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
23.07.2017
24.07.2017
USD
1
USD
2.3983
2.3983
EUR
1
EUR
2.7923
2.7923
GBP
1
GBP
3.1183
3.1183
RUB
100
RUB
4.0713
4.0713