დაფინანსების გარეშე დაწყებული წარმატებული ქართული სტარტაპი
დაფინანსების გარეშე დაწყებული წარმატებული ქართული სტარტაპი
10 იანვარი / 2017
ქართული სტარტაპი Treepex 2017 წლის მაისიდან ამერიკაში, ნიუ-იორკში დაიწყებს ფუნქციონირებას. როგორც სტარტაპის ერთ-ერთმა ავტორმა ბაჩო ხაჩიძემ „ბიზნესპრესნიუსს“ უთხრა, პარტნიორთან ლაშა კვანტალიანთან ერთად დაწყებული პროექტი ვებ და მობილური აპლიკაციის მეშვეობით, ბიზნეს კომპანიებისა და კერძო პირების ხის დარგვის პროცესში ჩართვას გულისხმობს.

„Treepex არის ინოვაციური გზა ბიზნეს კომპანიებისა და კერძო პირების ხის დარგვის პროცესში ჩასართავად. ვებ და მობილური აპლიკაციით მომხმარებელს შესაძლებლობა აქვს შეარჩიოს და დარგოს ხე თავის სახელზე ან მისთვის საყვარელ ადამიანს აჩუქოს. ხის შეძენის საშუალებას თავად აპლიკაცია იძლევა, რის შემდეგაც Treepex-ს მსოფლიო რუკაზე დაიტანება ხის ფოტო, მისი ზუსტი გეოგრაფიული ლოკაცია მომხმარებლის სახელით, გვარითა და იმ კომპანიის სახელით, რომელმაც ხის დარგვას მხარი დაუჭირა. გარდა ამისა, მომხმარებელს შეუძლია თვალი ადევნოს თუ როგორ გაიზარდა ხე, რამდენი ჟანგბადი გამოყო, რამდენი ნახშიროჟანგი შთანთქა და ასე შემდეგ,“ -ამბობს ხაჩიძე.

პროექტი, რომლის ფარგლებშიც უკვე 5 ათასამდე ხე დაირგო, 1 წლის წინ დაიწყო. ამ დროისთვის პროექტის ფარგლებში ქვეყნის მასშტაბით ხეები ბორჯომის სატყეო ტერიტორიასა და აჯამეთის დაცულ ტერიტორიებზე დაირგო. Treepex-ის ერთ-ერთი დამფუძნებლის თქმით, ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმი აქვთ თბილისის ეროვნული პარკთანაც, რომლის ფარგლებში დედაქალაქის ტერიტორიაზეც მოხდება ხეების დარგვა.

„ამ ეტაპზე აქტიური მოლაპარაკებები მიდის და ფაქტობრივად,  Treepex-ის აპლიკაციით უკვე შესაძლებელია ხეების დარგვა აფრიკაში, ტანზანიასა და ამაზონის ტყეში. რაც შეეხება ფასს - 1 ხის დარგვა 7 დოლარი ჯდება (ექვივალენტი ლარებში). ფასი ხის სახეობასა და ლოკაციაზეა დამოკიდებული. ამ დროისთვის საქართველოს ტერიტორიაზე ძირითადად ორი ჯიშის ხე - ქართული მუხა და კავკასიური სოჭი დაირგო“, - აღნიშნავს ბაჩო ხაჩიძე.

მისივე თქმით, სტარტაპის დასაწყებად დაფინანსება არ მიუღიათ და პროექტის განხორციელება მხოლოდ საკუთარი ინტელექტუალური რესურსისა და დროის ხარჯზე შეძლეს.

„მიმდინარე წლის მაისში ნიუ-იორკში გადავბარგდებით, სადაც პროდუქტს ამერიკელ მომხმარებელს შევთავაზებთ. ამერიკაში ბაზარი და მოთხოვნა მსგავს პროდუქტზე დიდია. თუმცა, გარდა ამერიკისა, ტარგეტირებას ვგეგმავთ კიდევ ორ ქვეყანაში - გერმანიასა და დიდ ბრიტანეთში. შესაბამისად, ჩვენი ლოგო 4 ქალაქში - ნიუ-იორკში, ბერლინში, ფრანკფურტსა და ლონდონში გამოჩნდება,“ – ამბობს Treepex-ის ერთ-ერთი დამფუძნებელი.

თაია არდოტელი
კომენტარები (0)
კომენტარები არ გაკეთებულა
რუბრიკის სხვა სიახლეები
24.02.2017
საქართველოში გრაფიტის პირველი სკოლა და მაღაზია Fabrikaffiti თბილისში გაიხსნება.
სრულად
23.02.2017
2017 წლის 22 თებერვალს კომპანია "ინსორსმა" განაახლა ბიზნეს კაფეს შეხვედრები.
სრულად
23.02.2017
თელავში კომპანია „სამეფო“, პროგრამის „უმასპინძლე საქართველოში“ ფარგლებში სასტუმროს გახნის.
სრულად
23.02.2017
თხილისა და ღვინის შემდეგ ევროკავშირის ბაზარზე შესვლის რეალური პერსპექტივა ქართულ თაფლს აქვს.
სრულად
22.02.2017
ვთვლით, რომ ჩვენ უნდა გავხდეთ, ბიზნესზე ორიენტირებული სერვისების მიწოდების სამინისტრო
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
23.02.2017
24.02.2017
USD
1
USD
2.6029
2.6014
EUR
1
EUR
2.7333
2.7434
GBP
1
GBP
3.2411
3.2432
RUB
100
RUB
4.4992
4.4836