ქართულ ავიაბაზარზე რუსული კომპანიების წილი იზრდება
ქართულ ავიაბაზარზე რუსული კომპანიების წილი იზრდება
25 მარტი / 2016
ბოლო წლებში ჩვენი ქვეყნის ავიაბაზარზე უჩვეულო გამოცოცხლება იგრძნობა.
საქართველოს ავიასივრცეში უცხოური კომპანიები ყოველთვის აქტიურობდნენ, ახლა კი მათ ჩვენი ავიაბაზრის მნიშვნელოვანი წილი უჭირავთ: საქართველოში ოპერირებენ თურქული, ჩეხური, ესტონური, ყაზახური კომპანიები. ასევე - ევროპის დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანიებიც. ბოლო ხანებში მათ უკვე რუსული ავიაკომპანიებიც შეემატა. ამ ფონზე, ცოტა არ იყოს უსიამოვნო აღმოჩნდა ინფორმაცია, რომ ყველაზე მსხვილმა ქართულმა კომპანიამ „ჯორჯიან ეარვეისმა“ (ძველი სახელწოდებაა „აირზენა“) ევროპის მიმართულებით ფრენები შეწყვიტა, რადგან პრობლემები ჰქონდა.

რა ხდება ამჟამად ქართულ ავიასივრცეში, ან რით აიხსნება უცხოელების დაინტერესება ჩვენი ავიაბაზრით? - ამ საკითხზე ავიაკომპანიის წარმომადგენლების და ოფიციალური სტრუქტურების აზრი ორად იყოფა: როგორც ავიაკომპანია „ჯორჯიან ეარვეისის“ გენერალური დირექტორი, გივი დავითაშვილი ამბობს, ქარულ ბაზარზე უცხოური კომპანიები პრივილეგირებულ მდგომარეობაში არიან.

გივი დავითაშვილი: "ფაქტია, რომ ქართული ავიაბაზარი უცხოური კომპანიებისთვის უფრო მიმზიდველია: ჩვენთვის საქართველოში არ არის ისეთი ხელსაყრელი პირობები, როგორც უცხოური კომპანიებისთვისაა. სწორედ ამიტომ, ქართული კომპანიების წილი ჩვენს საავიაციო ბაზარზე ნაკლებია, ვიდრე უცხოური კომპანიებისა. მაგალითად: „ჯორჯიან ეარვეისის“ წილი 8%-მდეა, მაშინ, როდესაც „თურქიშ ეარვეისის“ წილი 20%-ზე მეტია, „უკრაინის ავიახაზების“ წილიც საკმაოდ მაღალია, ამ სფეროში უკვე რუსული კომპანიების გავლენა და წილიც იზრდება. რუსული ავიაკომპანიები ფრენების სიხშირესაც ზრდიან.  „ჯორჯიან ეარვეისს“ განსაკუთრებით გაუჭირდა რუსულ ავიაკომპანიებთან კონკურენციის გაწევა, რადგან მათ მიერ დადგენილი ტარიფები ხშირად დემპინგურია.

უცხოელებს ჩვენს ქვეყანაში საკმაო მოგება რჩებათ, რადგან სახელმწიფო აფინანსებს და ხელს უწყობს, რომ მათ საქართველოში რეისები შეასრულონ. რაც შეეხება ქართულ ავიაკომპანიებს, „ჯორჯიან ეარვეისის“ მაგალითზე გეტყვით, რომ ის მხოლოდ საკუთარ შემოსავლებზეა დამოკიდებული. სწორედ ამიტომ გადაწყვიტეს მისმა ყოფილმა მუშაკებმა, რომ სომხურ ავიაბაზარზე გადაინაცვლონ. სომხებს თავიანთი ეროვნული კომპანია არ ჰყავდათ და ახლა ქმნიან, რომელსაც „არმენია“ დაარქვეს. წლების განმავლობაში სომხეთის ბაზარზე არსებული არაჯანსაღი კონკურენციის გამო სომხური ავიაკომპანიები გაჩერდნენ. ახლა კი მათ დაინახეს, რომ ეროვნული ავიაკომპანია სჭირდებათ და შესაბამის ზომებს იღებენ. „არმენიას“ შექმნაში რამდენიმე ქართველი სპეციალისტიც მიიღებს მონაწილეობას, მათ შორის არის ბატონი თამაზ გაიაშვილი, რომელიც ჩვენი კომპანიის ერთ-ერთი დამფუძნებელია. სომხების პრობლემა ის არის, რომ ადგილობრივი კადრები არა ჰყავთ - რადგან ამ ქვეყნიდან კადრების გადინება
You must have Flash Player installed in order to see this player.
მოხდა, ახლა თავიდან მიმდინარეობს მათი სწავლება და მომზადება. თუ ასე გავაგრძელებთ, ჩვენც იგივე საშიშროება გვემუქრება. ამიტომ, ზემდგომ ორგანოებს უნდა ავუხსნათ, რომ სახელმწიფოს თავისი ავიაკომპანია უნდა ჰყავდეს".
მფრინავთა ასოციაციის პრეზიდენტი ალბერტ ნურბეკიანიც ადასტურებს, რომ ჩვენი მფრინავები იძულებულნი არიან უცხოეთში წავიდნენ. ისინი დაფრინავენ თურქეთში, ჩინეთში, სხვა ქვეყნებში, რადგან ქართული ავიასივრცე ძირითადად უცხოური ავიაკომპანიების ხელშია.

აღნიშნულ ბრალდებებს კატეგორიულად არ ეთანხმებიან სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოში. სააგენტოს დირექტორი, გურამ ჯალაღონია აღნიშნავს, რომ ქართულ ბაზარზე მოქმედ ყველა კომპანიას ერთნაირი უფლებები აქვს.

გურამ ჯალაღონია: „ქართულ და უცხოურ ავიაკომპანიებს აბსოლუტურად ერთნაირი უფლებები აქვთ, რაც გარანტირებულია საავიაციო მიმოსვლის სფეროში გაფორმებული მთავრობათაშორისი შეთანხმებით. შესაბამისად, მტკიცება, რომ ავიაკომპანიები არ არიან თანასწორ მდგომარეობაში, არ შეესაბამება რეალობას. „ჯორჯიან ეარვეისმა“ სააგენტოში უკვე შემოიტანა ზაფხულის სანავიგაციო სეზონზე საქართველოს აეროპორტებიდან ფრენების განხორციელების განრიგი. კერძოდ, თბილისიდან - თელ-ავივის, ამსტერდამის, ვენის, მოსკოვისა და პეტერბურგის მიმართულებით, ბათუმიდან - მოსკოვის მიმართულებით, ასევე თბილისი-ბათუმის მიმართულებით. ასე რომ, ის საქმიანობას ჩვეულებრივ გააგრძელებს“.
გურამ ჯალაღონიას შეფასებით, ჩვენი აეროპორტები უსაფრთხოების სტანდარტებს სრულად პასუხობენ. საქართველოში რეგისტრირებულია 6 აეროდრომი, 3 აეროდრომიდან საერთაშორისო ფრენები სრულდება, ხოლო დანარჩენი 3-იდან - ადგილობრივი დანიშნულების ფრენები, ყველა მათგანი სერტიფიცირებულია სსიპ სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს მიერ და აკმაყოფილებს სამოქალაქო ავიაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის (ICAO) მიერ წაყენებულ მოთხოვნებს. სააგენტოც მუდმივი ზედამხედველობის ფარგლებში ახორციელებს სერტიფიცირებული აეროდრომების შემოწმებას.

„იმისათვის, რომ ქართული ავიაცია განვითარდეს და წინ წავიდეს, საქართველოს კანონმდებლობაში ევროპული რეგულაციების დანერგვა უნდა შევძლოთ. ამასთან, აღსანიშნავია ისიც, რომ ქართული ავიაკომპანიებისათვის ევროპული ავიაბაზარიც იხსნება და ისინი უპრობლემოდ შეძლებენ შეასრულონ ფრენები ევროპის ნებისმიერი მიმართულებით, რაც მათი განვითარებისთვის მნიშვნელოვანი ფაქტორია. არანაკლებ მნიშვნელოვანია, რომ საქართველოს საჰაერო სივრცე უფრო მიმზიდველი გახდეს უცხოური ავიაკომპანიებისთვის... ამ საკითხებზე ქართული სახელმწიფო აქტიურად მუშაობს, ამიტომ, გამართლებული არ არის იმის მტკიცება, რომ ამ დარგს სახელმწიფოსგან ხელშეწყობა აკლია“, - აცხადებს გურამ ჯალაღონია.

ხათუნა ჩიგოგიძე

კომენტარები (0)
კომენტარები არ გაკეთებულა
მსგავსი სიახლეები
თვითმფრინავის ბილეთის ყიდვა დაახლოებით 5 ევროდ შესაძლოა, ბევრისთვის წარმოუდგენლად ჟღერდეს. თუმცა, მიუხედავად ამისა, საოცნებო ქვეყანაში სამოგზაურო ბილეთის იაფად ყიდვის რამდენიმე საშუალება არსებობს.
მიმდინარე წლის ზაფხულის სეზონზე, ბათუმის საერთაშორისო აეროპორტში რეგულარული საჰაერო მიმოსვლა უკრაინის ქალაქ ზაპოროჟიედან განხორციელდება.
„რესპუბლიკელების“ საპრეზიდენტო კანდიდატმა, ფრანსუა ფიიონმა განაცხადა, რომ პრეზიდენტად არჩევის შემთხვევაში ყველაფერს გააკეთებს რუსეთზე სანქციების მოსახსნელად.
საქართველო მწეველთა რაოდენობის მიხედვით, ევროპაში რუსეთის შემდეგ მეორე ადგილზეა, - ამის შესახებ დეპუტატმა გუგული მაღრაძემ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე განაცხადა.
ომალოში კვირაში ერთხელ ფრენები განხორციელდება, - აღნიშნულის შესახებ პრემიერ-მინისტრმა გიორგი კვირიკაშვილმა მინისტრებს დავალებები მისცა.
ქართული ავიაკომპანია Georgian Airways ლონდონისა და პრაღის მიმართულებით პირდაპირი რეგულარული რეისების განხორციელებას იწყებს.
2017 წლის ზაფხულის სანავიგაციო სეზონის განმავლობაში ისრაელის წამყვანი ავიაკომპანია El Al Israel Airlines საქართველოს მიმართულებით ფრენებს გაზრდილი სიხშირით შეასრულებს.
უკრაინის პრეზიდენტმა პეტრო პოროშენკომ დაამტკიცა უკრაინის ეროვნული ბანკის მიერ წარდგენილი წინადადება, ხუთი რუსული სახელმწიფო ბანკის სტრუქტურებთან მიმართებაში სანქციების დაწესების თაობაზე.
„გაზპრომის“ მეთაურის ალექსეი მილერის განცხადებით, რუსეთი აპირებს ირანს ელექტროენერგია, გაცვლითი ოპერაციებით, სომხეთის დახმარებით მიაწოდოს. ამის შესახებ ინფორმაციას რუსული მედია ავრცელებს.
პარლამენტის ევროპასთან ინტეგრაციის კომიტეტმა საკომიტეტო მოსმენაზე განიხილა და მხარი დაუჭირა სასესხო შეთანხმებას საქართველოსა და ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკს შორის, რომელიც სადახლო - ბაგრატაშენის ახალი ხიდის მშენებლობას შეეხება.
რუბრიკის სხვა სიახლეები
28.04.2017
საქართველოს პარლამენტის საფინანსო საბიუჯეტო კომიტეტის თავმჯდომარის, ირაკლი კოვზანაძის აზრით, საქართველოს ეკონომიკამ მიმდინარე წლის დასაწყისშივე კარგი სტარტი აიღო, რაც პირველი კვარტლის შედეგების გამოქვეყნებით კიდევ ერთხელ დადასტურდა.
სრულად
28.04.2017
2016 წელს ემიგრანტების რაოდენობამ 98,3 ათასი ადამიანი შეადგინა, რაც 2015 წლის მაჩვენებელზე 2,4 პროცენტით მეტია.
სრულად
28.04.2017
ყატარის ერთ-ერთი უმსხვილესი კომპანია Alfardan Group-ი საქართველოში ინვესტირებით დაინტერესდა
სრულად
28.04.2017
წინასწარი მონაცემებით, მარტში ეკონომიკურმა ზრდამ 5.3%, ხოლო იანვარი-მარტის საშუალო ეკონომიკურმა ზრდამ 5.0% შეადგინა.
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
28.04.2017
29.04.2017
USD
1
USD
2.4751
2.4416
EUR
1
EUR
2.6996
2.6701
GBP
1
GBP
3.1939
3.1604
RUB
100
RUB
4.3579
4.2768