ნოდარ ჯავახიშვილი: "პრეტენზიები ჩემს სამსახურთან მაქვს"
ნოდარ ჯავახიშვილი: "პრეტენზიები ჩემს სამსახურთან მაქვს"
12 იანვარი / 2016
"რისი გაკეთებაც ჩემი ჩარევის გარეშე იყო შესაძლებელი, ბოლომდე არ კეთდებოდა. ეს ინსტიტუციონალური პრობლემაა, რომელიც ჩემი მოსაგვარებელია"

შესაძლებელი იყო თუ არა გზებზე დიდთოვლობის გამო შექმნილი შეფერხების თავიდან აცილება და რა ტიპის სანქციები გატარდება გზების მოვლაზე პასუხისმგებელი კონტრაქტორების მიმართ, "კვირის პალიტრასთან" საქართველოს რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრი ნოდარ ჯავახიშვილი საუბრობს:

- რატომ შეფერხდა გზების გაწმენდის პროცესი - კრიზისი ხელოვნურად შეიქმნა თუ საამისოდ ობიექტური მიზეზებიც არსებობდა?

- ვითარების კონკრეტული შეფასება­ მიჭირს, თუმცა ობიექტური მიზეზებიც მრავლადაა. ინტ­ენსიური და ძლიერი თოვა ახალი წლის დღეებში, 31 დეკემბერსა და 1-2 იანვარს დაფიქსირდა. მოგეხსენებათ, დღესასწაულზე­ არავის უნდა გარეთ იდგეს და რამე აკეთოს. ბუნებრივია, ეს არც ჩვენ სამსახურებს და არც კონტრაქტორებს არ ამართლებთ, თუმცა ობიექტურად რთული ვითარება შეიქმნა. თანაც თოვლის გაწმენდა ადვილია, თუმცა მისი გზაზე მიყინვის შემდეგ, გაწმენდითი სამუშაოების ჩატარება რთულდება. გარკვეულ მონაკვეთზე, ტერიტორი­ის მოვლა-შენახვის უფლებები ისეთ ორგანიზაციებს აქვთ მოპოვებული, რომლებსაც საკმარისი ტექნიკა არ გააჩნიათ. იყო შემთხვევებიც, როცა კომპანიის ბალანსზე მწყობ­რ­იდან გამოსული ტექნიკა იყო ან სამუშაოების დაწყებიდან მალევე გაფუჭდა.

- პასუხისმგებლობას ვის აკისრებთ, კონ­ტ­რა­ქტორს თუ გზების დეპარტამენტს, რომელსაც მსგავს ვითარებაზე ზედამხედველობა ევალება?

- პრეტენზიები ჩემს სამსახურთან მაქვს. თუ კონტრაქტორი დაკისრებულ ფუნქციას ვერ ასრულებს და საზოგადოებას პრობლემები ექმნება, მდგომარეობის გამოსასწორებლად ერთად უნდა ვიმუშაოთ. მაგალითად, როდესაც 30-კილომეტრიან გზაზე ერთი გრეიდერი მუშაობს, მინიმუმ, საქმის კურსში უნდა ჩამაყენო, რომ გამოსავალი მოვძებნო.
ქუთაისის შემოვლით გზაზე შეფერხებების შექმნის შემდეგ ტექნიკა ვითხოვე და მდგომარეობის დასტაბილურება შევძელით. დამამშვიდებელი ინფორმაცია მომდიოდა - პრობლემები გვაქვს, მაგრამ ვუმკლავდებითო. გვქონდა მონაკვეთები, სადაც გზების გაწმენდა მოხერხდა. ფოთის მხარეს ნაკლები ყინვა იყო, ზუგდიდიც გაიწმინდა, მაგრამ ზესტაფონიდან დაწყებული ქუთაისის შემოვლითი გზის შუა ნაწილში გზა მოყინული იყო და არავინ წმენდდა. პრობლემა შეგვექმნა სამტრედიიდან საჯავახოსკენ არსებულ გზაგამყოფზეც. მოყინვის გამო, ტრაილერიც გადაბრუნდა, რომლის გზიდან­ მოცილებაც დროულად ვერ მოხერხდა. ისიც უნდა აღვნიშნოთ, რომ წინა დღეებში ქუთაისის შემოვლით გზაზე ძლიერი­ ქარბუქი იყო, რაც გაწმენდითი სამუშაოების ჩატარებას ართულებდა. 5 იანვარს ქარბუქი აღარ იყო, მაგრამ ერთ მონაკვეთზე­ საცობი მაინც შეიქმნა და სერიოზული სამ­უშაოების ჩატარებამ მოგვიწია, რომ გზა გაწმენდილიყო და მანქანები ადგილიდან გაგვეყვანა. გაუწმენდავი იყო
You must have Flash Player installed in order to see this player.
ხობის გზის მნიშვნელოვანი ნაწილიც, სადაც ტექნიკა ფოთიდან მივახმარეთ. ის, რისი გაკეთებაც ჩემი ჩარევის გარეშე იყო შესაძლებელი, ბოლომდე არ კეთდებოდა. ეს ინსტიტუციონალური პრობლემაა, რომელიც პირადად ჩემი მოსაგვარებელია.

- კონკრეტული პირების თანამდებობრივი­ პასუხისმგებლობის საკითხი დადგება­? ალბათ,­ კონტრაქტორებსაც საჯარიმო სანქც­იები დაუწესდებათ.
- ყველა ხარვეზს ვსწავლობთ. საჯარიმო იქნება თუ ადმინისტრაციული სანქ­ცია, გამართლებული უნდა იყოს. გადაწ­ყვეტილებას რამდენიმე დღეში მივიღებთ, ყველაფერი უნდა ავწონ-დავწონოთ. რაც შეეხება გზების დეპარტამენტის თანამშრომლებს, ამ მიმართულებითაც დეტალებს ვსწავლობთ,­ რა სახის სადამსჯელო ღონისძიებები გატარდება­ მათ მიმართ, ჯერჯერობით ვერ გეტყვით. მეტი ორგანიზებულობა და დისციპლინაა საჭირო, თუ­მცა პრობლემას­ 100%-ით არც ეს მოაგვარებს.
თოვლი, ქარბუქი და ზოგადად, სტიქია წამყვანი ქვეყნებისთვისაც დაუძლეველია და სრულყოფილ მუშაობას ნურავინ მოითხოვს. უბრალოდ, პრეტენზიები მაქვს იქ, სადაც შესაძლებლობა იყო, მაგრამ საქმე არ გაკეთდა.

- დღეს კონტრაქტორები რამდენად ორგანიზებულად მუშაობენ?
- ამ ეტაპზე, ვფიქრობ, რაც გასაკე­თებელი­ იყო, გაკეთდა, მაგრამ ერთ მშვენიერ დღეს, ვინმე მოინდომებს თუ არა, ყველა ადამიანი სრული პასუხისმგებლობით მუშაობას ვერ დაიწყებს. ეს უნდა იყოს მიზანი, არ არის მიღწევადი, მაგრამ უნდა გქონდეს მიზნად. მართალი და ობიექტური ვიქნები, რომ გითხრათ, არც ერთი კონტრაქტორი ან ჩემი თანამშრომელი არაფერს დააშავებს-მეთქი?!

რუსუდან შელია
წყარო: გაზეთი "კვირის პალიტრა"

კომენტარები (1)
13.01.2016
ქუთაისელი მძღოლი
რას ამბობს ეს კაცი??? მე უდანაშაულო ვარო??? 10 იანვარს, არაფერი არ იყო და ქუთაისი ზესტაფონის გზაზე 8 კილომეტრიანი საცობი შეიქმნა იმის რომ რომ ერთსა და იმავე ადგილზე 4-ჯერ წაიღო მდონარემ ამათი აშენებული გზა და არავინ გააფრთხილა მძროლები რომ ესარგებლათ შემოვლითი გზით, ხოლო გზას ერთი "კატოკი" აკეთებდა და 3-4 მუშა. ამის გარეშეც ქუთაისი ზესტაფონის გზაზე ისე უსისტემოდ და გაუაზრებლად აკეთებენ გზას, რომ ეს 30 კილომეტრი მძღოლებისათვის ტანჯვაა, 1 საათს უნდები. და ეს ხიხო სხისკენ იშვერს ხელს?? მოკლედ ეს უკვე ფსიქიური პრობლემაა - კაცი აშკარად სოციოპატია, რადგანაც არაფერში თავის დანაშაულს და შეცდომას არ ხედავს, მხოლოდ სხვისკენ იშვერს ხელს და ეს არ არის ერთადერთი შემთXვევა, სულ ასე იქნცევა . .; .
მსგავსი სიახლეები
კუს ტბის საბაგიროთი სარგებლობის ტარიფი უცვლელი რჩება, ხოლო რიყე-ნარიყალას საბაგირო გზით სარგებლობის ფასი 1 ლარიდან 2.5 ლარამდე იზრდება.
”სამოქალაქო პლატფორმა ახალი საქართველო" თბილისის მერიასთან დაკავშირებით ახალ კვლევას ასაჯაროებს. როგორც პარტიიდან იუწყებიან, დედაქალაქის მერიის ბალანსზე 287 ავტომობილია.
მთავრობა ქუთაისი-სამტრედიის შემოვლითი ავტომაგისტრალის ნახშირღელე-დაფნარის მონაკვეთზე გზისთვის კიდევ 2 ზოლის დამატებას გეგმავს
საავტომობილო გზების დეპარტამენტი, ჟინვალი-ლარსის გზის განახლებისთვის ტექნიკურ ეკონომიკური დასაბუთების მომზადებას, ხოლო ქვეშეთი-კობის მონაკვეთისათვის დეტალური პროექტირების სამუშაოებს იწყებს.
მუხრუჭებთან დაკავშირებული ხარვეზის გამო „ტესლამ“ ნებაყოფლობით გაიწვია Model S და Model X-ის მარკის ავტომობილები.
საბურთალოს რაიონში, გაზაფხულის ქუჩაზე გზის კაპიტალური შეკეთების სამუშაოები მიმდინარეობს.
წყნეთში, გზების კაპიტალური შეკეთების სამუშაოები ერთდროულად რამდენიმე ქუჩაზე (საირმის, ამილახვრის, აფხაზეთის, ჩოლოყაშვილის, გრიშაშვილის ქუჩებზე) მიმდინარეობს
საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდმა წყნეთი-სამადლოსა და წყნეთი-ახალდაბის გზის პროექტირებისა და რეაბილიტაციისთვის გამოცხადებულ ტენდერში გამარჯვებული კომპანია გამოავლინა.
ავტოიმპორტიორი კომპანიები შეკვეთების შემცირებაზე საუბრობენ.
ჩინოვნიკის მიერ პერსონალური სამსახურებრივი ავტომობილის თუ კომპიუტერული ტექნიკის ჩანაცვლება მის პირად გემოვნებაზე დამოკიდებული არ იქნება - მას ამ მიზნით სახელმწიფო ტენდერის გამოცხადება მოუწევს.
რუბრიკის სხვა სიახლეები
28.04.2017
აგრარულ საკითხთა კომიტეტმა ვაზისა და ღვინის შესახებ კანონში შესატან ცვლილებებს ერთხმად დაუჭირა მხარი.
სრულად
28.04.2017
პირველად საჯარო სექტორში, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ საპილოტე რეჟიმში თანამშრომლებისთვის ახალი პროექტი „სახლიდან მუშაობის დღე“ დანერგა.
სრულად
28.04.2017
ჩვენ არ გვითქვამს, რომ უნდა დაიხუროს „ელიავას ბაზრობა“, თუმცა შევთავაზეთ იდეა, როგორ შეიძლება ეს ბაზრობა ფუნქციონირებდეს სხვა ადგილებში
სრულად
28.04.2017
ახალი რეგულაციით „თბილისის მიკროავტობუსს“ ტარიფის გაზრდის უფლება ჩამოერთვა და ტარიფის რეგულირება თბილისის მერიის კომპეტენციაში გადმოვიდა
სრულად
28.04.2017
სოფლის მეურნეობის მინისტრის მოადგილე რევაზ ასათიანი პროექტის PAFAI (Promoting Access to Finance and Agri Insurane) შედეგების შეჯამების ღონისძიებას დაესწრო.
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
28.04.2017
29.04.2017
USD
1
USD
2.4751
2.4416
EUR
1
EUR
2.6996
2.6701
GBP
1
GBP
3.1939
3.1604
RUB
100
RUB
4.3579
4.2768