თემურ მაისურაძე: სახელმწიფომ ერთი გადაწყვეტილებით ადამიანის ჯიბეში ჩაყო ხელი
თემურ მაისურაძე: სახელმწიფომ ერთი გადაწყვეტილებით ადამიანის ჯიბეში ჩაყო ხელი
15 იანვარი / 2016
სახელმწიფომ მარჯვენასაჭიანი მანქანების რეგისტრაციის მოსალოდნელი აკრძალვით მოქალაქის ჯიბეში ჩაყო ხელი, რაც აბსოლუტურად არასწორი მიდგომაა. ამის შესახებ ”რადიო პალიტრის” გადაცემა ”საქმეში” საქართველოს პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის თავმჯდომარის მოადგილემ თემურ მაისურაძემ განაცხადა.

”გამოდის, რომ სახელმწიფომ ერთი გადაწყვეტილებით ადამიანის ჯიბეში ჩაყო ხელი. აბსოლუტურად არასწორი მიდგომაა. იმისთვის, რომ ადამიანებს არ გაუიაფდეთ თავისი ქონება, ამავე დროს, იქნეს მიღწეული მიზანი, რომ მარჯვენასაჭიანი მანქანები დროთა განმავლობაში ქვეყანაში შემცირდეს და მარცხენასაჭიან ქვეყანაში მარჯვენასაჭიანებზე არ აღმოვჩნდეთ იმიტომ, რომ ეს მანქანები უფრო იაფია, ყველაზე სწორი გამოსავალია, ის ხიბლი, რის გამოც ადამიანები მარჯვენასაჭიან მანქანას იძენენ, ანუ სიიაფე, დავუკარგოთ. ამ სისტემამ საბაჟოზე უნდა გადაინაცვლოს. თუ ორი ათასით არის მანქანა იაფი, ორი ათასი უნდა დაემატოს საბაჟოზე. რალურად გამოვა რომ, მარჯვენასაჭიანი მაქანის ჩამოყვანას აზრი ეკარგება, აქ მყოფ მარჯვენასაჭიანი მანქანების მფლობელებს კი ქონება არ უიაფდებათ”, - განაცხადა თემურ მაისურაძემ.

მისივე თქმით, მართვის მოწმობასთან დაკავშირებული 100-ქულიანი სისტემა დისკრიმინაციულია: ”თუ, მაგალითად, ინჟინერს რაღაცა შეეშლება სამჯერ, ის ტექნიკურ უნივერსიტეტში არ წავა და ხელმეორედ გამოცდებს არ ჩააბარებს. თუ მედიკოსს ეშლება, ისიც არ მიდის. მძღოლს თუ ეშლება რაღაცა, უფრო სწორად, თუ დაარღვია, ამისთვის არსებობს ჯარიმა, მაგრამ ის, რომ ყოველთვის გამოცდების ჩასაბარებლად ვარბენინოთ, ეს კონკრეტული სპეციალობის ადამიანების მიმართ დისკრიმინაციული მიდგომაა. ვფიქრობ, რომ ეს არასწორია”, - აღნიშნა თემურ მაისურაძემ რადიო „პალიტრის“ გადაცემა „საქმეში“.

კომენტარები (11)
18.01.2016
ამ კანონპროექტით რომელიღაც გაურკვეველი თარიღის შემდეგ ახლადჩამოყვანილი იაპონური მარჯენასაჭიანი მანქანების საჭის გადაყენება იკრძალება. რატომ? ეს აბურდია! ბევრ მოდელს კონსტრუქტორების მიერ დაშვებული აქვთ ტექნიკურად საჭის გადაყენების შესაძლებლობა. მე ეჭვი მაქვს, რომ პროექტის ავტორებმა ეს კანონპროექტი მოძრაობის უსაფრთხოების გაზრდის მიზნით კი არ შექმნეს, არამედ მანქანების რაოდენობის შემცირებას ისახავენ მიზნად. თუმცა იაფი და ტექნიკურად გამართული იაპონური მანქანებისათვის ხელოვნური ბარიერების შექმნა საწინააღმდეგო შედეგს გამოიღებს! მოსახლეობა შეიძენს ევროპულ და ამერიკულ მანქანებს, თუმცა შედარებითი სიძვირის გამო შეიძენს უფრო ამორტიზებულ მანქანებს, რაც უფრო სარისკოს გახდის მანქანით მოძრაობას. გამოსავალი მდგომარეობს შემდეგში: 1.არ უნდა აიკრძალოს მარჯვენასაჭიანების ჩამოყვანა, მაგრამ სავალდებულო უნდა გახდეს საჭის გადატანა მთავრობის მიერ ლიცენზირებულ სახელოსნოებში. უნდა აიკრძალოს იმ მოდელების ჩამოყვანა, რომელთა საჭის გადატანა ტექნიკურად შეუძლებელია; 2. უნდა გახდეს სავალდებულო (გარკვეულ გონივრულ ვადაში) ადრე ჩამოყვანილი მარჯვენასაჭიანი მანქანების საჭის გადატანა, იმ მოდელებისთვის, რომელთათვის ეს ტექნიკურად შესაძლებელია; 3. უნდა შემოღებულ იქნეს 100 ქულიანი სისტემა მძღოლებისათვის, რათა მართვის უფლება ჩამორთვათ მათ, ვისი სისტემატური თავხედობის გამო ხშირად ქუჩაში იქმნება საცობები. თუ მანქანას მართავს ადამიანი, რომელიც მძღოლად მუშაობს, მას უფრო უნდა მოეთხოვოს მოძრაობის წესების დაცვა, ვიდრე არაპროფესიონალ მოყვარულს (ეს პარლამენტის ქვეკომიტეტის თავჯდომარის უპასუხისმგებლო კომენტარის პასუხად!); 4. უნდა აშენდეს ახალი ინფრასტრუქტურული სატრანსპორტო ობიექტები; 5. საქალაქო ტრანსპორის მუშაობა კარდინალურად უნდა გაუმჯობესდეს.
18.01.2016
sano
მალე ალბათ საშუალო სკოლა დამთავრებულებს მოუწევთ ისევ პირველ კლასში მისვლა,იმდენად დაბალი დონეა განათლების!
მსგავსი სიახლეები
მთავრობის მიერ დაგეგმილი ცვლილებების მიხედვით, 2017 წლიდან ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა სავალდებულო ხდება.
პარლამენტს 2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის პროექტის განხილვის გაგრძელება “საბიუჯეტო კოდექსით“ და რეგლამენტით დადგენილი წესებისთვის გვერდის ავლით მოუწევს.
მთავრობის მიერ შემოთავაზებული ცვლილებების თანახმად, 2017 წლის 1 იანვრიდან ავტომობილებზე აქციზის გადასახადი იზრდება.
პარლამენტის საფინანსო-საბიუჯეტო კომიტეტის თავმჯდომარის პირველი მოადგილის პაატა კვიჟინაძის ინფორმაციით
“თეგეტა მოტორსის” ახალი შეთავაზება ავტომფლობელთათვის „მოამზადე ავტომობილი ზამთრისთვის“.
სააუქციონო სახლმა „RM სოთბისმა“ სავაჭროდ გამოიტანა 430 ავტომობილისგან შემდგარი კოლექცია, რომელიც ერთ ადამიანს ეკუთვნოდა. „მეილ ონლაინის“ ინფორმაციით, ისინი ერთი იტალიელი ბიზნესმენის მფლობელობაში იყო, რომელსაც პოლიციამ კონფისკაციით ჩამოართვა.
პარლამენტმა საქართველოს ეროვნული ბანკის საბჭოს სამი წევრის თანამდებობაზე ასარჩევად წარდგენილი კანდიდატურები დაამტკიცა.
საპარლამენტო უმრავლესობის წევრის დავით ჭიჭინაძის აზრით, ეროვნული ბანკის საბჭოში წარდგენილ კანდიდატებს პარლამენტმა მხარი არ უნდა დაუჭიროს.
ქვეყნის მოსახლეობისა და კომპანიების უდიდესი ნაწილი ბანკების ტყვეობაშია და ძალიან რთულ ვითარებაში იმყოფებიან, - აღნიშნული განცხადება პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე, უმრავლესობის წევრმა გია მიქელაძემ გააკეთა.
ბანკების სახით სახელმწიფო სახელმწიფოში მივიღეთ, - ამის შესახებ „პატრიოტთა ალიანსის“ წევრმა ადა მარშანიამ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე განაცხადა.
რუბრიკის სხვა სიახლეები
02.12.2016
ფინანსთა სამინისტროს აკადემიაში საერთაშორისო სავალუტო ფონდის (IMF) სასწავლო კურსის „მაკროეკონომიკური დიაგნოსტიკა“ დახურვის ცერემონია გაიმართა.
სრულად
02.12.2016
მთავრობის მიერ დაგეგმილი ცვლილებების მიხედვით, 2017 წლიდან ავტომობილებზე ქონების გადასახადის გადახდა სავალდებულო ხდება.
სრულად
02.12.2016
პარლამენტს 2017 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის პროექტის განხილვის გაგრძელება “საბიუჯეტო კოდექსით“ და რეგლამენტით დადგენილი წესებისთვის გვერდის ავლით მოუწევს.
სრულად
02.12.2016
სამცხე-ჯავახეთის სამხარეო ადმინისტრაციის შენობაში ”ადიგენის მუნიციპალიტეტის სოფელ მოხეში მდებარე კლუბის სტატუსით რიცხულ შენობასთან დაკავშირებით არსებული გარემოებების შემსწავლელი კომისიის“ (მოხეს კომისია) მორიგი სხდომა გაიმართა.
სრულად
02.12.2016
ეს არის უპრეცედენტო, პირველი გადაწყვეტილება, როდესაც DCFTA-ს ძალაში შესვლის შემდეგ, ცხოველური წარმოშობის პროდუქტი პირველად შევა ევროკავშირის ბაზარზე
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
02.12.2016
03.12.2016
USD
1
USD
2.5871
2.5599
EUR
1
EUR
2.7491
2.7250
GBP
1
GBP
3.2561
3.2283
RUB
100
RUB
4.0403
3.9854