თემურ მაისურაძე: სახელმწიფომ ერთი გადაწყვეტილებით ადამიანის ჯიბეში ჩაყო ხელი
თემურ მაისურაძე: სახელმწიფომ ერთი გადაწყვეტილებით ადამიანის ჯიბეში ჩაყო ხელი
15 იანვარი / 2016
სახელმწიფომ მარჯვენასაჭიანი მანქანების რეგისტრაციის მოსალოდნელი აკრძალვით მოქალაქის ჯიბეში ჩაყო ხელი, რაც აბსოლუტურად არასწორი მიდგომაა. ამის შესახებ ”რადიო პალიტრის” გადაცემა ”საქმეში” საქართველოს პარლამენტის დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის თავმჯდომარის მოადგილემ თემურ მაისურაძემ განაცხადა.

”გამოდის, რომ სახელმწიფომ ერთი გადაწყვეტილებით ადამიანის ჯიბეში ჩაყო ხელი. აბსოლუტურად არასწორი მიდგომაა. იმისთვის, რომ ადამიანებს არ გაუიაფდეთ თავისი ქონება, ამავე დროს, იქნეს მიღწეული მიზანი, რომ მარჯვენასაჭიანი მანქანები დროთა განმავლობაში ქვეყანაში შემცირდეს და მარცხენასაჭიან ქვეყანაში მარჯვენასაჭიანებზე არ აღმოვჩნდეთ იმიტომ, რომ ეს მანქანები უფრო იაფია, ყველაზე სწორი გამოსავალია, ის
You must have Flash Player installed in order to see this player.
ხიბლი, რის გამოც ადამიანები მარჯვენასაჭიან მანქანას იძენენ, ანუ სიიაფე, დავუკარგოთ. ამ სისტემამ საბაჟოზე უნდა გადაინაცვლოს. თუ ორი ათასით არის მანქანა იაფი, ორი ათასი უნდა დაემატოს საბაჟოზე. რალურად გამოვა რომ, მარჯვენასაჭიანი მაქანის ჩამოყვანას აზრი ეკარგება, აქ მყოფ მარჯვენასაჭიანი მანქანების მფლობელებს კი ქონება არ უიაფდებათ”, - განაცხადა თემურ მაისურაძემ.

მისივე თქმით, მართვის მოწმობასთან დაკავშირებული 100-ქულიანი სისტემა დისკრიმინაციულია: ”თუ, მაგალითად, ინჟინერს რაღაცა შეეშლება სამჯერ, ის ტექნიკურ უნივერსიტეტში არ წავა და ხელმეორედ გამოცდებს არ ჩააბარებს. თუ მედიკოსს ეშლება, ისიც არ მიდის. მძღოლს თუ ეშლება რაღაცა, უფრო სწორად, თუ დაარღვია, ამისთვის არსებობს ჯარიმა, მაგრამ ის, რომ ყოველთვის გამოცდების ჩასაბარებლად ვარბენინოთ, ეს კონკრეტული სპეციალობის ადამიანების მიმართ დისკრიმინაციული მიდგომაა. ვფიქრობ, რომ ეს არასწორია”, - აღნიშნა თემურ მაისურაძემ რადიო „პალიტრის“ გადაცემა „საქმეში“.

კომენტარები (11)
18.01.2016
ამ კანონპროექტით რომელიღაც გაურკვეველი თარიღის შემდეგ ახლადჩამოყვანილი იაპონური მარჯენასაჭიანი მანქანების საჭის გადაყენება იკრძალება. რატომ? ეს აბურდია! ბევრ მოდელს კონსტრუქტორების მიერ დაშვებული აქვთ ტექნიკურად საჭის გადაყენების შესაძლებლობა. მე ეჭვი მაქვს, რომ პროექტის ავტორებმა ეს კანონპროექტი მოძრაობის უსაფრთხოების გაზრდის მიზნით კი არ შექმნეს, არამედ მანქანების რაოდენობის შემცირებას ისახავენ მიზნად. თუმცა იაფი და ტექნიკურად გამართული იაპონური მანქანებისათვის ხელოვნური ბარიერების შექმნა საწინააღმდეგო შედეგს გამოიღებს! მოსახლეობა შეიძენს ევროპულ და ამერიკულ მანქანებს, თუმცა შედარებითი სიძვირის გამო შეიძენს უფრო ამორტიზებულ მანქანებს, რაც უფრო სარისკოს გახდის მანქანით მოძრაობას. გამოსავალი მდგომარეობს შემდეგში: 1.არ უნდა აიკრძალოს მარჯვენასაჭიანების ჩამოყვანა, მაგრამ სავალდებულო უნდა გახდეს საჭის გადატანა მთავრობის მიერ ლიცენზირებულ სახელოსნოებში. უნდა აიკრძალოს იმ მოდელების ჩამოყვანა, რომელთა საჭის გადატანა ტექნიკურად შეუძლებელია; 2. უნდა გახდეს სავალდებულო (გარკვეულ გონივრულ ვადაში) ადრე ჩამოყვანილი მარჯვენასაჭიანი მანქანების საჭის გადატანა, იმ მოდელებისთვის, რომელთათვის ეს ტექნიკურად შესაძლებელია; 3. უნდა შემოღებულ იქნეს 100 ქულიანი სისტემა მძღოლებისათვის, რათა მართვის უფლება ჩამორთვათ მათ, ვისი სისტემატური თავხედობის გამო ხშირად ქუჩაში იქმნება საცობები. თუ მანქანას მართავს ადამიანი, რომელიც მძღოლად მუშაობს, მას უფრო უნდა მოეთხოვოს მოძრაობის წესების დაცვა, ვიდრე არაპროფესიონალ მოყვარულს (ეს პარლამენტის ქვეკომიტეტის თავჯდომარის უპასუხისმგებლო კომენტარის პასუხად!); 4. უნდა აშენდეს ახალი ინფრასტრუქტურული სატრანსპორტო ობიექტები; 5. საქალაქო ტრანსპორის მუშაობა კარდინალურად უნდა გაუმჯობესდეს.
18.01.2016
sano
მალე ალბათ საშუალო სკოლა დამთავრებულებს მოუწევთ ისევ პირველ კლასში მისვლა,იმდენად დაბალი დონეა განათლების!
მსგავსი სიახლეები
საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სახაზინო სამსახურმა საქართველოს პარლამენტს წარუდგინა და საკუთარ ვებ-გვერდზე გამოაქვეყნა 2016 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შესრულების მაჩვენებლები.
მანქანების გაძვირებამ ავტობაზარი უკვე შესამჩნევად დააზარალა.
2016 წლის მონაცემებით, საქართველოში აქტიური სტატუსით რეგისტრირებული 1 136 961 ავტომანქანაა.
იაპონურმა პრემიუმ კლასის ავტომწარმოებელმა კომპანია Lexus-მა საკუთარი ლოგოთი დამშვენებული პირველი სპორტული იახტა წარადგინა.
საავტომობილო გზების დეპარტამენტი, შიდასახელმწიფოებრივი მნიშვნელობის კასპი-კავთისხევის საავტომობილო გზის მე-5 კილომეტრზე, მდინარე მტკვარზე არსებული სახიდე გადასასვლელის რეაბილიტაციას ახორციელებს.
ჰიბრიდულ ავტომობილებზე აქციზის ფასის მკვეთრი შემცირების მიუხედავად, ავტოიმპორტიორთა ნაწილი მოთხოვნის მკვეთრ ზრდას არ ელოდება.
საქართველოს პრეზიდენტი პარლამენტს მოუწოდებს, გააძლიეროს საზედამხედველო ფუნქცია ”გაზპრომთან” მიღწეულ შეთანხმებასთან დაკავშირებით და წარმოადგინოს გეგმა, თუ როგორ მოხდება მოსალოდნელი რისკებისა და საფრთხეების დაზღვევა-მინიმალიზაცია.
მთავრობამ პარლამენტს „სახელმწიფო შესყიდვების შესახებ“ კანონში ცვლილებების განხორციელების ინიციატივით მიმართა.
მთავრობის წევრი უფლებამოსილი, ხოლო მოთხოვნის შემთხვევაში ვალდებულია, დაესწროს ფრაქციის სხდომას და პასუხი გასცეს სხდომაზე დასმულ შეკითხვებს.
ზუგდიდი-ჯვარი-მესტია-ლასდილის საავტომობილო გზის კმ70-კმ100 (ხაიში-ლახამულა) მონაკვეთზე, მისაბმელიან ავტოტრანსპორტზე დაწესებული შეზღუდვა მოიხსნა.
რუბრიკის სხვა სიახლეები
22.01.2017
„ფორბსის“ რუსული გამოცემის ინფორმაციით, გასულ წელს საქართველოს ყოფილმა პრემიერ-მინისტრმა ბიძინა ივანიშვილმა „კრისტის“ აუქციონზე საკუთარი კოლექციიდან ცნობილი მხატვრების სამი ნამუშევარი გაყიდა.
სრულად
21.01.2017
ბორჯომის შესასვლელში შეიარაღებულმა ნიღბიანმა კომპანია "ვისოლის" კუთვნილი ბენზინგასამართი სადგური დააყაჩაღა.
სრულად
21.01.2017
ჭიათურის მუნიციპალიტეტში რამდენიმე სოფლის დამაკავშირებელი გზის რეაბილიტაცია მიმდინარეობს.
სრულად
21.01.2017
შევეცდებით, რომ მთელი რესურსის დიდი ნაწილი სოფლის სკოლებზე დაიხარჯოს
სრულად
21.01.2017
ჩუმათელეთი-ხუნევის მონაკვეთზე მისაბმელიანი ტრანსპორტის მოძრაობა აღდგა
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
21.01.2017
22.01.2017
USD
1
USD
2.6763
2.6763
EUR
1
EUR
2.8457
2.8457
GBP
1
GBP
3.2894
3.2894
RUB
100
RUB
4.4722
4.4722