ანაკლიის პორტის ირგვლივ სკანდალი მწიფდება
ანაკლიის პორტის ირგვლივ სკანდალი მწიფდება
5 თებერვალი / 2016
ანაკლიის პორტის პროექტთან დაკავშირებით ვითარება დაიძაბა. სახელმწიფოს მიერ შეთავაზებული პირობები მიუღებელია უმსხვილესი ჩინური კონსორციუმისთვის "ფაუერ ჩაინასთვის". "რეზონანსთან" ინტერვიუში "ანაკლია პორტი და ინდუსტრიულ ეკო პარკის" ერთ-ერთი დამფუძნებელი თემურ ქარჩავა ამბობს, რომ თუ სახელმწიფო პირობებს არ შეცვლის, მისი კონსორციუმისთვის ამ პროექტში მონაწილეობა მიუღებელი იქნება. ამ შემთხვევაში სახელმწიფოს მხოლოდ ერთი ინვესტორი რჩება - "თიბისი ჯგუფი" ამერიკული კომპანია "კონტი ჯგუფთან" ერთად.

კონკრეტულად რა საკითხზე ვერ რიგდება მთავრობა ჩინელ ინვესტორებთან? ეკონომიკის სამინისტროში კონფიდენციალურობის მოტივით დეტალებზე არ საუბრობენ. თემურ ქარჩავა კი ამბობს, რომ მთავრობასა და ინვესტორებს შორის სახელშეკრულებო პირობების გარჩევა მიმდინარეობს.

"რეზონანსი": მთავრობამ გამარჯვებული ინვესტორის გამოცხადების ვადა რამდენჯერმე გადადო, რაზე ვერ თანხმდებით?

თემურ ქარჩავა: საუბარია საინვესტიციო ხელშეკრულების დეტალებზე სახელმწიფოსა და ინვესტორებს შორის. ინტერესთა გამოხატვაში ორი კონსორციუმი იღებს მონაწილეობას. ერთმა შესთავაზა მთავრობას, რომ გარკვეული პუნქტები საერთაშორისო ფინანსურ სტანდარტებთან მიმართებაში მოწესრიგდეს. ამ შემთხვევაში ჩინური კომპანია, ანაკლიის პორტის კონსორციუმთან ერთად, მზად არის დააფინანსოს, ააშენოს და ექსპლოატაცია გაუწიოს ამ დიდ პროექტს, რასაც ანაკლიის პორტი ჰქვია. განსახილველია რამდენიმე საკითხი საინვესტიციო ხელშეკრულების პირობებთან დაკავშირებით. ეს არის ჩვეულებრივი მოვლენა. შეიძლება შევთანხმდეთ ან ვერ შევთანხმდეთ. ინვესტორთა ერთ ჯგუფს ეს პირობები ხელს არ აძლევს, შეიძლება აწყობდეს მეორე ჯგუფს, ხაზარაძის კონსორციუმს - "თიბისი" და "კონტი ჯგუფი".

"რ": თქვენი ჯგუფი ინტერესთა გამოხატვის პროცესში მონაწილეობას აგრძელებს?
თ.ქ.: რა თქმა უნდა, ვმონაწილეობთ. დავაკვირდებით რა პირობებს მისცემენ მეორე კონსორციუმს. ჩინეთის გიგანტი კომპანია "ფაუერ ჩაინა" მიიჩნევს, რომ ტენდერის პირობები გადასახედია. თუ მას შევასწორებთ და მოვიყვანთ საერთაშორისო ფინანსურ სტანდარტებთან შესაბამისობაში, იგი მზად არის ქართულ და ამერიკულ კომპანიებთან ერთად დააფინანსოს ეს პროექტი.

კონკურსი არავის დაუტოვებია, თავის შეკავება და შეთავაზება არ ნიშნავს პროცესიდან გამოთიშვას. ეს არის შეთავაზება, რომლის მიხედვითაც პროექტი განხორციელებადია. დავუშვათ "თიბისიმ" და "კონტიმ" ვერ შეასრულეს პირობები, მაშინ უკიდურესად მძიმე მდგომარეობა შეიქმნება. ამიტომ მთავრობამ უნდა განიხილოს ის საკითხები, რომელიც პირობების წესრიგში მოყვანას გულისხმობს.

ჩვენი დოკუმენტები რეგისტრაციაში გატარებულია, წინადადებებთან დაკავშირებით მთავრობა, ეკონომიკის სამინისტრო, კომისია საქმის კურსშია. თუ მისაღები იქნება მათთვის, ხომ კარგი, თუ არადა, ვინც უნდა ის გამოაცხადონ გამარჯვებულად. ჩვენ არაფერს ვტოვებთ უყურადღებოდ.

"რ": საერთაშორისო სტანდარტებთან შეუსაბამობაში კონკრეტულად რას გულისხმობთ?
თ.ქ.: ამაზე ეკონომიკის
You must have Flash Player installed in order to see this player.
სამინისტრო გაგცემთ პასუხს. ძალიან კარგად იციან ხელშეკრულების პირობები.

"რ": ეკონომიკის სამინისტრო სულაც არ ფიქრობს, რომ მათი პირობები საერთაშორისო სტანდარტებთან შეუსაბამოა, ამიტომაც გეკითხებით თქვენ.
თ.ქ.: რამდენიმე პუნქტია, რომელიც მისაღები არ არის ინვესტორისთვის. ამის შესახებ ვისაუბრებთ მაშინ, როდესაც გამარჯვებულს გამოაცხადებენ ან მანამდე, თუკი საჭიროდ ჩავთვლით. ჩვენთვის მთავარია ის, რომ ეს პროექტი განხორციელდეს.

ვფიქრობთ, ეკონომიკის სამინისტროს მიერ დაქირავებულმა საკონსულტაციო ჯგუფმა არასწორი პირობები წამოაყენა. თუ შეიცვლება მოთხოვნა, მაშინ უნდა განახლდეს პირობები სახელმწიფოსთან. მეორე კონსორციუმი თუ ამ პირობებით აიღებს პროექტს, ეს მათი ნებაა. აქ არ არის საუბარი გრანტებით დაფინანსებაზე, სახელმწიფო გარანტიაზე. თუ ამ ყველაფრის გარეშე თანახმაა მეორე კონსორციუმი, გამარჯვებას ვუსურვებ.

ჩინეთის გიგანტური კომპანია "ფაუერ ჩაინა", ამერიკული კომპანია და ქართული "ანაკლია პორტი და ინდუსტრიული ეკო პარკი", რომლებსაც ერთმანეთთან პარტნიორული ხელშეკრულება აკავშირებთ, მზად არიან მისაღები პირობებით დაიწყონ პორტის მშენებლობა. არსებული პირობებით ეს პროექტი თავშივე განწირულია და დიდი რისკის ქვეშ დგას.

"რ": საქართველოში რამდენიმე პორტია, რომელიც სრული დატვირთვით მუშაობას ვერ ახერხებს. ანაკლიის პორტის რენტაბელობა რა გათვლებს ემყარება?

თ.ქ.: ამ პორტის მშენებლობა ითვალისწინებს ახალი მარშრუტის გაჭრას - ჩინეთი-საქართველო-ევროპა. ახალ მარშრუტს ვერ გაჭრის "თიბისი" და "კონტი ჯგუფი" დიდი ჩინური კომპანიის გარეშე.

ფოთისა და ბათუმის პორტები მოძველებულია. თუ არ აშენდება ახალი ტექნოლოგიური პორტი, მათი ინფრასტრუქტურა ვერ დააკმაყოფილებს იმ ტვირთბრუნვას, რომელიც დასაბუთებულია. ამიტომ ანაკლიის პორტის მშენებლობას ძალიან დიდი მნიშვნელობა ენიჭება.

მაკა ხარაზიშვილი
გაზეთი "რეზონანსი"

კომენტარები (9)
08.02.2016
sss
ნავსადგურელს,გააფართოვეთ,რას ელოდებით, ან ადრე სადიყავით ეხლა რო დაიწყეთ ყაყანი
06.02.2016
ალექს
არც 100 მილიონი ტონა ტვირთი არსებობს ბუნებაში,მაგრამ ეგე ანაკლიის პორტი "სკანდალურად " გუგუნებს უკვე. ტვრთი სატრანსპორტო ცნებაა,საქონელია სავაჭრო კატეგორია,ისაა ფულად რომ იქცევა ,თორემ ტვირთი ტვირთია მხოლოდ,ვის სჭირდება ,არავის,ფულია საჭირო,ფული,ისააა ყველაზე ძვირი საქონელი,ჰოდა მოიჭრება უტვირთოდ ! ჰოოო... 100 მილიონს რომ იწონის მასეთი საქონელი ბუნებაში არ არსებობს ! მაგრამ აი იმ 5 ტრილიონი კუბმეტრი გაზისაგან აი ის 100 მილიონი ტონა საქონელი დამზადდება. არც გაზი სჭირდება არავის,ფულია საჭირო,ჰოდა ამოქაჩავენ ფულს,არ ამოვა -დაბეჭდავენ !
მსგავსი სიახლეები
საქართველოს საერთაშორისო საარბიტრაჟო ცენტრმა (GIAC) სასტუმრო ”რედისონ ბლუ ივერიაში” კერძო დავების გადაწყვეტის მექანიზმის შესახებ მშენებლებს ინფორმაცია მიაწოდა.
საქართველოს საერთაშორისო საარბიტრაჟო ცენტრი (GIAC) ხვალ, სასტუმრო „რედისონ ბლუ ივერიაში“ მშენებლებს კერძო დავების გადაწყვეტის მექანიზმის შესახებ ინფორმაციას წარუდგენს, - ამის შესახებ საქართველოს სავაჭრო-სამრეწველო პალატიდან იუწყებიან.
დაუსრულებელი მშენებლობისგან არაერთი მოქალაქე დაზარალებულა. ისინი, იმ პირობით, რომ ბინებს კონკრეტულ ვადებში მიიღებდნენ, გარკვეულ თანხებს იხდიდნენ, თუმცა ბევრი მათგანი შესრულებული პირობის გარეშე დარჩა.
დაუსრულებელი მშენებლობებისთვის დაწესებული საგადასახადო შეღვათები ორი წლით გახანგრძლივდება, - ამის შესახებ პრემიერ-მინისტრმა გიორგი კვირიკაშვილმა მთავრობის სხდომაზე განაცხადა.
საერთაშორისო სავაჭრო პალატის თავმჯდომარე და ბიზნესმენი ფადი ასლი „ფეისბუქის“ საკუთარ გვერდზე პოსტს აქვეყნებს, სადაც აღნიშნავს, რომ ადამიანებს, ვისაც საქართველოში ვიზა არ სჭირდება, მესაზღვრეები სასტუმროს ჯავშანს, მოწვევასა და დაზღვევას სთხოვენ.
თბილისში, შარტავას ქ. #31-ში მშენებარე ობიექტზე ერთი პირი გარდაიცვალა.
ხუდონჰესთან დაკავშირებით ინვესტორ კომპანიასთან გვაქვს შეთავაზება, რომ პროექტი სახელმწიფომ წამოიღოს, - ამის შესახებ ვიცე-პრემიერმა, ენერგეტიკის მინისტრმა კახა კალაძემ იმ კითხვის საპასუხოდ განაცხადა, დაიწყება თუ არა წელს ხუდონჰესის მშენებლობა.
მსოფლიოს ყველაზე წარმატებული ინვესტორი, მილიარდერი უორენ ბაფეტი ყოველდღიურად საუზმეზე მხოლოდ 3.17 დოლარს ხარჯავს.
თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფი მიიჩნევს, რომ ორთაჭალაში ე.წ. სამთავრობო ქალაქში მხოლოდ 4-5 სამინისტროს განთავსებაა შესაძლებელი
თბილისში მრავალდონიანი ავტოსადგომების მშენებლობა იგეგმება. როგორც თბილისის მერიიდან იუწყებიან, თბილისის მერიის სსიპ ქონების მართვის სააგენტოს დაკვეთით,
რუბრიკის სხვა სიახლეები
28.04.2017
აგრარულ საკითხთა კომიტეტმა ვაზისა და ღვინის შესახებ კანონში შესატან ცვლილებებს ერთხმად დაუჭირა მხარი.
სრულად
28.04.2017
პირველად საჯარო სექტორში, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ საპილოტე რეჟიმში თანამშრომლებისთვის ახალი პროექტი „სახლიდან მუშაობის დღე“ დანერგა.
სრულად
28.04.2017
ჩვენ არ გვითქვამს, რომ უნდა დაიხუროს „ელიავას ბაზრობა“, თუმცა შევთავაზეთ იდეა, როგორ შეიძლება ეს ბაზრობა ფუნქციონირებდეს სხვა ადგილებში
სრულად
28.04.2017
ახალი რეგულაციით „თბილისის მიკროავტობუსს“ ტარიფის გაზრდის უფლება ჩამოერთვა და ტარიფის რეგულირება თბილისის მერიის კომპეტენციაში გადმოვიდა
სრულად
28.04.2017
სოფლის მეურნეობის მინისტრის მოადგილე რევაზ ასათიანი პროექტის PAFAI (Promoting Access to Finance and Agri Insurane) შედეგების შეჯამების ღონისძიებას დაესწრო.
სრულად
TOP
რეკომენდებული
მნიშვნელოვანი
ოფიციალური კურსი
კონვერტორი
ბირჟა
28.04.2017
29.04.2017
USD
1
USD
2.4751
2.4416
EUR
1
EUR
2.6996
2.6701
GBP
1
GBP
3.1939
3.1604
RUB
100
RUB
4.3579
4.2768