2023 წლის ივლისში რუსების დანახარჯები ახალ ავტომობილებზე რეკორდულად მაღალი იყო ბოლო ორი წლის განმავლობაში და მიაღწია 272,6 მილიარდ რუბლს (დაახლოებით 3 მლრდ დოლარი) - ნათქვამია Открытия Авто" -სა და ანალიტიკური სააგენტოს Avtostat-ის ერთობლივ კვლევაში.
„2023 წლის ივლისის შედეგების მიხედვით. ზაფხულის მეორე თვეში რუსეთის ფედერაციის მცხოვრებლებმა 272,6 მილიარდი რუბლი დახარჯეს ახალი მანქანების შესაძენად. ეს არის რეკორდული მაჩვენებელი 2021 წლის ივლისის შემდეგ. 16,7%-ით მეტია მიმდინარე წლის ივნისის მაჩვენებელზე (233 ,6 მილიარდი რუბლი) და 3,1-ჯერ აღემატება 2022 წლის ივლისის დონეს (87,1 მილიარდი რუბლი)“, - ნათქვამია კვლევაში.
დოკუმენტში აღნიშნულია, რომ ზაფხულის შუა რიცხვებში გაიყიდა 95,7 ათასი ახალი ავტომობილი - 16,1%-ით მეტი ივნისზე (82,4 ათასი ერთეული), ხოლო 2,7-ჯერ მეტი, ვიდრე 2022 წლის ივლისში (35,6 ათასი ერთეული).
ივლისში გაიყიდა 49,5 ათასი ახალი ჩინური მანქანა 150,1 მილიარდი რუბლის ოდენობით. შედეგად, „ჩინელებს“ საერთო ჯამში რუსეთის ახალი ავტომობილების გაყიდვების 55,1% უკავიათ, რაც რეკორდული მაჩვენებელია. ამავდროულად, ერთი წლის წინ (2022 წლის ივლისში) ისინი ფლობდნენ 30%-ზე ოდნავ ნაკლებს. ივლისში 36,5 მილიარდი რუბლი დაიხარჯა ევროპული ბრენდების მანქანების შესყიდვაზე, ხოლო შიდა ბრენდებზე 32,8 მილიარდი რუბლი. გარდა ამისა, რუსებმა „იაპონელებზე“ 24,1 მილიარდი რუბლი დახარჯეს, „კორეელებზე“ 22,1 მილიარდი რუბლი, „ამერიკელებზე“ 7 მილიარდი რუბლი.
გაყიდვების მხრივ ასევე ლიდერობენ „ჩინური“ ბრენდები (49,5 ათასი ერთეული), შემდეგ მოდის რუსული ბრენდები (30,1 ათასი ერთეული). სხვა ავტომწარმოებლების შედეგები გაცილებით მოკრძალებულია: კორეული - 6 ათასი ერთეული; იაპონური - 5,2 ათასი ცალი; ევროპული - 3,9 ათასი ცალი; ამერიკული - 1 ათასი ცალი.
კვლევის მიხედვით, მიმდინარე წლის ივლისში პრემიუმ სეგმენტის 3,5 ათასი ახალი ავტომობილი (მათ შორის ლუქს ბრენდები) 40,7 მილიარდ რუბლად გაიყიდა. ეს წარმოადგენს ყველა ხარჯის 14.9%-ს, წინა წლის 13.2%-თან შედარებით. მანქანების წილი მასობრივ სეგმენტში 86,8%-დან 85,1%-მდე შემცირდა. მათი გაყიდვების მოცულობამ ივლისში შეადგინა 92,2 ათასი ერთეული, ხოლო მათ შესყიდვაზე დახარჯული თანხები - 231,9 მილიარდი რუბლი.